witam. w piatek mialem przeglad swojego szkodnika i co sie okazalo. gosciu nie chcial mi podpisac poniewaz stwierdzil brak katalizatora (wstawiona strumiennica) o czym wiedzialem ale stwierdzil brak tlumika srodkowego o czym nie wiedzialem mam w jego miejsce wstawiona rure i nic poza tym i pytam jaki to ma wplyw na osiagi i czy lepiej wstawic katalizator i ten tlumik czy tak zostawic???
[O1] przekaźnik świec żarowych
Zwiń
X
-
[O1] przekaźnik świec żarowych
witam
chłodniejsze dni i zaczynają się problemy
autko ciężko odpal więc postanowiłem zmienić świece żarowe bo dawno nie były zmieniane, nic to nie dało - okazało się że nie dochodzi napięcie do listwy zasilającej świece !!
Domyślam się że jest walnięty przekaźnik lub przetarty jakiś kabelek.
Wyczytałem że to będzie przekaźnik 103 lub 109, różnie ludzie piszą na forach,
1. powiedzcie mi który z nich to pewniak,
2. proszę o instrukcję jak można sprawdzić podejrzany przekaźnik
3. podeślijcie mi opis styków przekaźnika/gniazda przekaźnika
z góry dziękuję za pomoc
-
-
Najprościej podczas odpalania czy zaświca się kontrolka świec żarowych?
:wink:.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bersoftlampka świeci się i po chwili gaśnie, ale brak jest napięcia na listwie zasilającej świece.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bersoftz tego co wyczytałem to jest jakiś bezpiecznik od świec żarowych, tylko gdzie go znaleść, bo w rozpisce bezpieczników go nie znalazłem
Może to pomoże :idea:
PS: Bezpiecznik od swiec żarowych cieczy chłodzącej znajduje się na panelu koło akumulatora to jest 50A oznaczony liczba 1Załączone pliki.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
dzięki, bezpiecznik okazał się ok, więc kopię dalej i ....
odłączyłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (ten za świecami podgrzewającymi płyn) i okazało się że nagle świece działają no i sprawdzam i co pokazuje vag
1. odłączony czujnik temp. - grupa 12 pole 2 - 9,96s.; pole 4 - 23 oC
2. podłączony czujnik temp. - grupa 12, pole 2 - 0s.; pole 4 - 23 oC
czy to jest normalne ? skoro odłączyłem czujnik to temp. powinna być chyba inna,
mimo to sterownik odpala grzanie przy odłączonym czujniku temp.
czyżby sterownik brał temp. z innego czujnika ??
czy to znaczy że czujnik jest uszkodzony czy dobry ??
Komentarz
-
-
"nad nogami kierowcy" dostęp po schyleniu się w wymienionym miejscu. Zasłania je osłona plastikowa-kratka. Oraz w przedziale silnika, w czarnej plastikowej skrzynce pomiędzy obudową filtra powietrza i przegrodą czołową przy podszybiu.
Te w kabinie są w trzech rzędach. Przekaźnik świec żarowych to czwarty od lewej w dolnym rzędzie.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bersoftmimo to sterownik odpala grzanie przy odłączonym czujniku temp.
Także skoro przy podłączonym czujniku świece nie grzeją, a na odłączonym grzeją to spróbuj wymienić czujnik i myślę że kłopot zniknie. Tak przynajmmniej było u mnie.
PzdrOctavia 1,9 AHF L&K '02
Uczyć się - Lenin; Lenić się - uczeń
Komentarz
-
-
Pycho mam pytanko podpowiedz mi gdzie ten czujnik sie znajduje???(jesli mozesz to podrzuc jakies foto)Bo chyba tez on u mnie broi!bo u mnie sie to objawia tak,że jak jest temp w granicach
+5 - 0 oC to kontrolka od swiec zapala sie i za moment gasnie i auto ma ciezko z zapaleniem a jak jest po nizej 0 oC to kontrolka pali sie o wiele dluzej -wydaje mi sie ze tak jak powinno byc i wtedy auto pali od reki.Wiedz do chodze do wniosku ze czujnik chyba podaje niewlasciwa temp.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam i proszę o pomoc.
W mojej octavii 01 z 2000 roku, 1,9 TDI SLX, mam problem ze świecami żarowymi lub przekaźnikiem.
Objaw jest taki, że po przekręceniu kluczyka kontrolka świec się nie zapala w ogóle, lub czasami zapala się dosłownie na 1 sekundę – a to stanowczo za mało, aby nagrzać świece.
Z forum doczytałem, że powinna pomóc wymiana przekaźnika świec. Tylko, że jedni piszą, że ma on nr 109, a inni, że ma nr 103. Napiszcie proszę, czy moimi objawami może być ten przekaźnik, czy szukać dalej. Aha no i jaki jest właściwy numer.
Czytałem gdzieś także, że światła stopu lub czujnik może mieć z tym coś wspólnego.
Pomóżcie proszę, ponieważ nie mogę odpalić w ogóle autka ;(OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
p.marczak, Ciężko wywróżyć coś bez oglądania samochodu,ale powinieneś najpierw odczytać błędy.
Czy w zimie też tak krótko świeciła się kontrolka?
Włącznik świateł stopu odpuść sobie,bo przy jego uszkodzeniu, w czasie jazdy żarzy się kontrolka świec.
Ja bym zajął się czujnikiem temperatury płynu.Możliwe,że jest uszkodzony,informuje jednostkę sterującą,że temperatura otoczenia jest wysoka i użycie świec jest niepotrzebne.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
JanuszSz, Do przedwczoraj było tak: na zimnym silniku (rano) grzały się świece długo i odpalał bez kłopotu.
Jeśli silnik był rozgrzany to przed odpalaniem także zapalała się kontrolka świec – dłużej niż teraz przy awarii, ale oczywiście odpowiednio krócej niż zimny silnik.
Przypominam, że objawy kontrolki są zmienne, tzn. raz nie zapala się w ogóle a niekiedy tylko na sekundę.
Czy takie objawy mogą także sugerować uszkodzony czujnik cieczy?
No i jak się upewnić czy to czujnik czy przekaźnik.
Niestety nie mam jak jechać na serwis. Pozostaje tylko szukanie usterki na własną rękę i pomoc tutaj na forum.
[ Dodano: Wto 23 Kwi, 13 20:15 ]
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł w sprawie mojej usterki?
Przede wszystkim muszę mieć pewność który to przekaźnik.
Czy jest możiwość zdjęcia z niego plastiku i sprawdzenia jakoś na krótko?
[ Dodano: Sro 24 Kwi, 13 19:35 ]
Dziś zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury i przekręciłem kluczyk – pokazała się bardzo długo kontrolka i zgasła. Następnie wpiąłem ponownie wtyczkę i przekręciłem kluczyk – kontrolka od świec zapaliła się na sekundę i samochód odpalił.
Ale jak zdejmowałem wtyczkę z czujnika to zeszła bardzo lekko.
Czy mogło być tak, że była niepoprawnie założona i nigdy nic się z tym działo? – sądze, że jednak nie.
Zdjąłem także obudowę od przekaźnika 109 i włożyłem go w swoje miejsce. Następnie patrząc na niego przekręciłem kluczykiem i przekaźnik zrobił widoczne i słyszalne „cyk”
Czy ktoś z Was po tym co opisałem tutaj może mi powiedzieć co mam do wymiany? Czy jest to czujnik czy przekaźnik?
I czy to normalne, żeby przy zimnym silniku w aucie trzymanym w garażu (przy obecnych temperaturach) kontrolka od świec zapalała się tylko na sekundę zarówno na rozgrzanym jak i wystudzonym silniku?
Z góry dziękuje za pomocOCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.
Komentarz
-
-
Miałem to samo
Panowie witam!
Podłącze się, miałem to samo co Wy. Mianowicie przy temperaturach letnich samochodzik odpalał bez problemu, nawet nie zwracałem uwagi że dioda szybko znika po przekręceniu stacyjki. Problem zaczął się jak temperatura spadła do 6,7 stopni noi problem nie chciał odpalać. Dioda gasła bardzo szybko aż tu nagle temperatura spadłą do 2 stopni i diody palą się około 4 sekund i odpalanie nagle mistrzostwo świat. Więc pytam może jest jakaś temperatura do której zejdzie i dopiero one dłużej się grzeją?? PozdrawiamKamil
Komentarz
-
-
Czy ktoś z Was po tym co opisałem tutaj może mi powiedzieć co mam do wymiany? Czy jest to czujnik czy przekaźnik?
Rozbierz go delikatnie (podważając plastik)
Zobaczysz styki (sprawdz czy nie sa nadpalone, jeżeli tak to papierek 1000 lub 2000 i pomiziaj styki co by były czyste)
Cewkę możesz sprawdzić omomierzem czy ma przejście.
Jak nie masz miernika podłącz styki cewki pod 12V DC (jakiś zasilacz wtyczkowy) jak cewka jest ok to przekaźnik cyknie.
To tyle jeżeli chodzi o sprawdzenie przekaźnika, nic strasznego.Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Komentarz
-
-
Witam. Mam taki problem z odpalaniem 1.9 tdi alh poniżej 5 st.C. Co dotychczas zrobiłem:
1 wymieniłem świec
2 wymieniłem przekaźnik 103
3 wydłużyłem czas grzania świec.
i dalej świece grzeją 1 s.
Jak podgrzeje świece po przez dołożony włączniczek zwierający przekaźnik 103 auto pali idealnie.
już nie mam pomysłu,wszystko jest ok,a jednak za krótko grzeje świece.Dodam że sprawdziłem również czujnik temp silnika. Proszę o jakąś podpowiedz.
Komentarz
-
Komentarz